Helgen som varit...

Då är denna helg slut en helg som inneburit att ingen tid funnits att sitta vid datorn. Jätte skönt att få ge tid tid till annat. En helg där vi haft gäster från mitt tidigare hemlan Finland. Vi har upplåtit vår hem för hit resta gäster som kommit till församligen för att predika Guds ord.
En välsignad helg med Gudstjänst firande både lördag och söndag. Ett mycket givande veckoslut inte bara med gudstjänst utan även att vi på lördag kväll fick möjlighet att i vårt hem tillsammans med 16st.andra vuxna samlas och samtala om både jordiska men också himmelska saker och även tillsammans sjunga lovsånger. Detta är välsignat.
Nu känns kroppen trött också de blev mycke köksarbete tillsammans med min hustru men ändå så rikt att ännu få uppleva och dela både "kökssysslor" och andliga sysslor.
Nu blir det att gå till nattens vila återstår att se när jag nästa gång skriver min blogg dagbok...de får bli när andan faller på...
Oavsett du tror det eller inte så är han uppstånden tror du det så äger du det.
Godnatt....

Kommentarer
Postat av: kyrksyster

Delar gärna tankar, men nån e-mail har jag inte hittat!

2006-04-24 @ 20:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0