Premiär

Premiär
Man ska ha husvagn......

Då var äntligen premiären avklarad och det blev en kort sväng men ändå till ett vackert ställe nämligen Storforsen. Samtidigt så visade sig värmen på allvar och Älvsbyn är ju alltid värst åtminstone när det gäller varmast och kallaste orten i landet. Nåja de behöver också få va bra på nåt, för vi åkte faktiskt till Älvsby folkhögskola först på en föreläsning (ingen höjdar föreläsning,kanske det berodde på värmen och min förkylning) ...
...men i alla fall så fick vi en underbar helg i storforsen. Vi åt gått slappade vandrade i Guds underbara skapade natur såg även på det senaste nybygget i Storforsen det nya kapellet ....hmmm visst det var vackert ..mycket man får till om man har PENGAR..tänk om alla hade en sån "friggeboda " på tomten ..är det nån som sagt att inte pengar är makt idag....okej då om de används till att bygga kapell tacka för de....Men Gud äger all makt i himmel och på jord....undrar hur länge han orkar se på hur vi förvaltar och slösar med det kapitalistiska,,,,nåväl en bra kontrast brytning är kapellet i storforsen till allt annat undrar om man skulle gifta om sig *L*..gissar att många vill boka sitt bröllop där framöver... nog om pengar makt och kapell.....jag brydde mig inte om att sätta upp mitt "förkapell " till husvagnen alltså förtält mena jag de blir nästa resa om jag får leva....

Nej nu väntar gräsmattan på att få sig en regäl omgång med räfsan.....egentligen inte så stor idé om man bor på ett bostadsområde brukar upplysa mina grannar om att idag förflyttar jag löven torrgräset över till dig så får du flytta över det till mig i morgon....

Kommer inte att bli så många inlägg framöver på ett tag för nu vill man vara ute i det fria.....
Sköt om er alla, var rädd om er
Gud välsigne er !
/Svenne

Kommentarer
Postat av: Tommyella

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2010-12-02 @ 16:36:43
URL: http://tommyella.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0