Våga vara den du är

Länge sen man hunnit skriva på bloggen, men som sagt tiden upptas av andra aktiviter som går före och gott  så.
Denna vecka har varit en praktikperiod av intressanta och spännande människo möten både planerade och spontana mötesplatser i vardagen. Samtidigt har ytterligare ett spår på min cd-inspelning kommit till.....det var tänkt att flera spår skulle komma till men min kära sångkollega insjuknade i feber .....men det får ta den tid de tar......arbetstiteln eller rubriken på skivan är om någon undrar "hjärtats sång till Gud"
Skivan är tänkt att gå till nåt välgörande ändamål men har inte bestämt vart? finns så mycke nöd i vår värld. Har du förslag så skriv inlägg åt mig.

Varför denna rubrik kan man undra i mitt inlägg?
Dessa möten med människor visar att vi ofta går och bär på ett yttre skal, men när man väl möts i det äkta /goda samtalet och vågar vara den du är så möts man också av en öppenhet,äkthet ,repekt och mötet blir ett äkta samtal som ger liv.
Dessa stunder är välsignade och ett nyttigt avstamp i vår brusande världs omgivning som vi alla är en del av.....
Såg på aftonbladet att nu byggs det för fullt sk.bås för att alla stinna "gubbar" ska få sitt under fotbolls -vm........man vill kräkas....visst har det alltid funnits ...Ja mena inte bås som min mormor hade i fähuset för korna...där luktade det också.....men nog får man undra vart människan är på väg....
Livets innersta väsen den hittas endast i Kristus doften i det äkta mötet ....man behöver inte ens ha biktbås.
Oavsett var du än finns i vår värld som läser detta så är du skapad till Guds avbild!
Kan du se Kristus i den du möter?
Någonstans läste jag att om man vill träffa en människa i vår värld som är mest Kristus lik så sök upp den mest sargade,sönder slagna trasiga människa ......????
Mycket som händer i vår värld kan vi inte riktigt förstå
Vad får då Gud att le?
Bibeln säger: Lär er dag för dag att förstå vad som är Herrens vilja. Ett föredöme ger oss bibeln i en människa som behagar Gud. Det är Noa. På den tiden hade hela världen blivit moraliskt bankrutt....Gud fick en avsmak för människorna...han sörjde och ångrade att han skapat människan. Men i allt detta fanns det en som gjorde Gud glad. Bibeln säger: Men Noa gjorde Herren glad. Tack vare detta är du och jag i livet i dag......
Livet i Kristus...
Gud säger ;Jag vill inte ha era offer- jag vill ha er kärlek. Jag vill att ni ska känna mig. Är det inte detta som det om näms i första budet...
...slutar där .....
/Svenne
/Svenne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0