Har inte dött men nästan....

image9Om jag dött..nej inte riktigt..ännu..men är nyss hemkommen från sjukhuset efter att ha varit regält nedbäddad...Just nu så är det nya mediciner som ska intas och framtiden blir vad den blir...skönt att i allt såväl medgång som motgång får vi lämna oss i Guds omsorg och beskydd.
Bilden ovan tog jag senaste sommar under vår semester resa ..gäller att våga tänka se framåt....
Vad gäller mitt bloggande så har det som sagt legat i dvala..Jag är ingen som har tid eller ett stort brinnande intresse så det blir mer impulsivt...
I övrigt så rullar livet på .Det stora beslutet jag tagit för ett halvår sen är att hoppa av studierna till diakon...till sist skrek hela mitt inre..NEJ...efter många böner och samtal. Gäller att vara lydig den Helige Andens röst. Visst skulle det varit enkelt om jag enbart följt de vise och intelektuellt kloka som styr och håller i utbildningen men tyvärr blir du inte godkänd i dag om du vill följa Guds Heliga ord som rättesnöre i vår kyrkas tro och liv. Är du nyfiken på vad det handlat om så kontakta mig gärna så berättar jag mer.
Skönt ändå att få överlämna allt åt Gud vilkas tankar inte är mina utan hans och vem vet vad han har för planer framöver. Allt har sin tid!
I övrigt så börjar demoskivan vara klar.
Nu måste mer medicin och varmdryck intas...

Många hälsningar från en broder om än lite tilltuffsad
Svenne

Kommentarer
Postat av: Fredrik Norberg

Hej, Sven!

Det var verkligen längesedan! Skicka gärna ett mejl och berätta mer om vad som skedde med diakoniplanerna (klicka på e-postlänken ovan)! Själv skall jag träffa stiftsadjunkten för prästutbildning i Göteborgs stift om två veckor... tror att det nog går bra, om Gud vill.

Pax Domini!
/Fredrik

2007-03-07 @ 20:12:46
URL: http://www.fredriknorberg.blogg.se
Postat av: Fredrik igen...

Ser nu att e-postlänken inte postades. Nåväl:

[email protected]

2007-03-07 @ 20:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0