När sommarn mot hösten sig vänder....

En underbar skogspromenad med min älskade fru, ute bland höstens vackra färger. Vill dela några ögonblicks bilder åt dig som fångades med kameran. Vilka sprakande lysande färger ögat fångar upp, tänk detta får vi dela du och jag. Tack Gud för allt och väl hemma så hittar jag ......


image19

......  yngsta sonen uppklivandes i rönnen,,,hmm kan väl symboliseras som från vår till höst..

image17


"Fram skrider året i sin gång, nu gulna lund och lid"
"Farväl med all din lust och sång, du korta sommar tid"

                                Strandskator sträckande

"När sommarn mot hösten sig vänder, då samlar sig flyttfåglars rad, 
  de längta till ljusare länder, med vårliga grönskande blad.

 De vet att när sommaren svalkas, då närmar sig uppbrottets stund,
 de vet att när höststormen nalkas, då väntar en varmare lund.

 Guds folk är som flyttfåglars skara, de vänta på uppbrottets stund,
 de vänta Guds sommar den klara, där högt ovan världarnas rund.

 Det vänta en sommar där borta, ett varmare skönare land,
 Ja blott några vinge slag korta, sen ser vi den soliga strand."





image21
..väntande på värme vilar rot och frö, vet att våren kommer. Varje träd och ört brister i blom på sin bestämda tid.
Kärlek med ditt ljus kom, kom och hos oss förbliv.

Hösthälsningar // Svenne
 

Kommentarer
Postat av: Ragni

Det var ett fint inlägg du skrivit, med ett fint innehåll.

2007-10-01 @ 17:29:45
Postat av: DÄR ÄR JAG!!!

där är jag och DU pappa du har en jätte fin blogg..... kan sitta och läsa den många gånger om .:D

2007-10-16 @ 20:31:30
Postat av: Europenewsnow

Very interesting & professional site.

2010-10-06 @ 08:24:15
URL: http://www.europenewsnow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0