Respekt och Harmoni

Hej !!
Se på mig....
image16
Hej kära vän!
Så har sommarn gått oj vad tiden gått fort, kanske ett tecken på att det varit bra? Nu är man åter i den grå vardagen med allt vad det innebär. Åter på arbetsplatsen med en massa nya elev ansikten man får möta,utmanande och spännande varför?
Har försökt lägga en grund för alla nya elevgrupper jag kommer att ha ansvar för vad ska vi satsa på... Vi enades om orden Respekt och Harmoni
Därför denna rubrik eftersom jag har insett mer och mer betydelsen av  innebörden i dessa ord....
Varför inte du också som läser detta stanna upp en stund inför dessa ord...Snälla titta se på mig en gång till....
Är vi inte alla skapade till Guds avbild

Ansiktet är viktigt, det återspeglar en persons hjärta. Mer kan vi inte önska än att Gud vänder sitt ansikte till oss. Då är all distans mellan Gud och människa borta. Då är Gud hos oss. Vilket löfte det är som inryms i välsignelseorden: den fördolde guden ska bli den uppenbarade guden.

Det ansikte som aktivt ser är alltför sällsynt i vårt samhälle. Det ansikte som är vänt till medmänniskan och tar emot hennes budskap efterfrågas. Det ansikte som bekräftar att någon annan är och har ett värde existerar inte för många unga som försöker finna sin identitet och få sin mänskliga värdighet erkänd i en kärleksfull relation. Bristen på ansikten som ser, tar emot och bekräftar har med vår livssituation att göra. Tempot och konsumtionen tycks ta all kraft. Och allt konsumeras: intryck, upplevelser, varor, tjänster, information och till och med relationer.

Kunde inte låta bli att åter igen säga åt eleverna...
Se på mig en gång till...
Harmoni
Det är vad vi kan leva i
Om vi kommer tillsammans
Syster jag ska försvara dig
Broder jag vakar över dig
Med tålamod
Och acceptans
För vi är alla på väg nånstans....till himmlen ..till det eviga livet
Till kärlek
Och lär av det
Jag ler
Jag ler
Jag ler

// Svenne

Kommentarer
Postat av: Magnus

Intressant, håller med :)

2007-09-07 @ 22:14:50
URL: http://magnusstalnackes.blogg.se
Postat av: Mortentindra

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2009-07-23 @ 10:05:28
URL: http://mortentindra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0