Barna vännen Jesus

image31 Följande Inlednigs psalm sjöng vi på kvällens bibelstudium. En psalm jag också ev. funderar att ta med på min kommande Cd. citerar en vers från den.

" Mitt barn du är buren i Skaparens famn. Han andas intill dig så nära. Han håller omkring dig. Han känner ditt namn. Han gråter med dig, han ler när du ler. Du är aldrig ensam och oönskad mer, för du hör honom till. Herren Jesus,som vill till himmelens glädje dig bära."

Jag kära vänner en riktig vän, en vän framför andra är barna vännen Jesus. I gemenskap får vi samlas kring honom som vänner, då är vi syskon, då är vi Guds barn.

Min mormors mor kom i mina tankar ikväll under bibelstudiet .
Mormorsmor blev 102 år. När jag var ca.6-7 år fick jag sitta och lyssna på en pall när hon berättade om sitt liv ,men för att hon skulle berätta om t.ex när första cyckeln kom till byn, eller första bilen kom till byn, slädturerna till kyrkan osv så måste man sitta tyst och stilla och lyssna.
Gjorde man detta så fick man en godis en polka gris som hennes bror hade skickat från Sverige sådana  fanns inte i Finland på den tiden ännu.
Hon brukade säga "No veit ja vafö ni komber".
En gång när jag kom på besök sa hon. Idag ska jag berätta nåt för dig och nu måste du lyssna riktigt noga, gör du de får du två godisar. Oj......
I livet kan komma stunder när man kan känna sig liten ,rädd, och ensam. Knäpp då dina händer och Be, då lärde hon mig denna bön.

" Lägg ned ditt bekymmer som trycker dig här.
  Lägg ned det för Jesus din frälsare kär.
  När natten dig höljer o stilla din själ.
 Gå säg det för Jesus och allt ska bli väl."

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Christian

Vad den där bönen är kraftfull. Åh.. den är så lugnande..

2008-04-21 @ 17:01:50
URL: http://chrillesnellman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0