En arbetsvecka lider mot sitt slut

 Så har vardagarna bara rusat iväg,skönt att söndagen nu kommer som vilodag. Har  nu påbörjat så att säga mitt nya jobb på riktigt. Så just nu befinner man sig på två olika arbetsplatser 50% som vårdlärare och 50% som sjuksköterska på sjukvårdsrådgivningen. Ett resultat av att andra människor nu bestämt att jag är 100% frisk. Glädjande att andra kan göra den bedömningen åt en att man är 100%frisk trots att man har en kronisk sjukdom. Men också att Gud har gett mig nya krafter och ett nytt arbete.
Visst mitt mål har varit att kunna återvända till arbetslivet på nytt men nog blev man lite snopen vid nyår när beskedet kom  nu är du friskförklarad. Iväg till arbetsförmedlingen för att söka ersättningsjobb stämpla upp eller få a-kassa tills jag hittar ett jobb på den resterande halvan,,,men icke inte ett öre fick man för lång o troget medlemsskap i a-kassa och fackförbund...Gissa vem som skrivit ur sig ur facket....Nog gnällt om detta ...

.För ett medlemskap jag inte vill skriva mig ur är gemenskapen med Herren Jesus .I bön till Gud har jag samtalat att visa mig Herre vad menar du nu då??? Gud hör bön!!
Det är tryggt att få gå i Jesu fotspår,,vilken rikedom det är att få äga Jesus i hjärtat, sätta sig vid hans fötter i både motgång och medgång. Han har lovat vara med oss alla dagar. Han för oss även till gröna ängar där vi får vila och där vi får dricka av den näringsdrycken nämligen  Livets källa.
Och när vi inte orkar gå då bär han oss. 
Han bär dig och mig just då när  vi känner oss vilsna,missmodiga,trötta,livet kan brusa och storma....läste nyligen i en andaktsbok att ingen fågel klarar sig så bra under storm som örnen.När stormen kastar andra fåglar till marken, ställer örnen in sina vingar så att stormens kraft bara lyfter den högre upp mot himlen....detta får mig att tänka på  vad som står i början av Ps:103.
Lova Herren min själ och allt det i mig är hans heliga namn. Lova Herren min själ och förgät icke vad gott han har gjort, han som förlåter dig alla dina missgärningar och helar alla dina brister.Han som förlossar ditt liv från graven och kröner dig med nåd och barmhärtighet. Han som mättar ditt begär med sitt goda så att du bliver ung som en örn..
Ja kära vänner när vi ställer in våra vingar på ett rätt sätt ,och tror på Jesus allena och inte på oss själva. Då lyfter vi och får kraft att flyga likt den unga örnen mot himmelens land.

 

Kommentarer
Postat av: Gunna

Du är duktig! älskar dig!

2008-04-14 @ 05:24:05
Postat av: Christian

Jag gillar verkligen liknelsen med örnen :) vackert!.. kom nyss hem från nådendal och blev så glad att se att du uppdaterat din blogg! sköt om dig pappa! jag kommer ihåg dig! :)

2008-04-14 @ 20:31:28
URL: http://chrillesnellman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0