Tänk om......

image32.......JAG ÄR VÄGEN SANNINGEN OCH LIVET

Så har helgen varit en helg med besök av kristna vänner från Finland. Gott att få dela gemenskapen omkring Herren Jesus. Har du tänkt på en sak kära läsare av bloggen. Vad är det som förenar människan med Gud? Vad är det som bygger broar, Vad är det som förenar .....Det är att du äger Jesus i ditt hjärta. Det enda som skiljer människan från Gud är otro.

 Har du någonsin tänkt,,,tänk om jag skulle .........
Läste nyligen en insändare just kring detta ord OM.....Själv har jag inte räknat men detta ord OM lär förekomma        1 784 gånger i Bibeln? Gud använder ordet om i nästan varje bok i bibeln.

Och en intressant iaktagelse är att det används i två bemärkelser. Världens om uttrycker tvivel, medan Guds om innehåller ett löfte som är förenat med ordet om.
" Ty om ni förlåter människorna deras överträdelser skall er himmelske fader också förlåta er" Men om ni inte förlåter....." (matt 6:14-15)......
Kära vän idag OM du hör Herrens röst förhärda icke ditt hjärta,.
 ,,Äger du Jesus i hjärtat då äger du allt , ingen kommer till Fader ut-om genom mig. Vem är denna mig?

JESUS!!

"Om ni förbliver i mitt ord är ni i sanning mina lärjungar" (joh 8:31-32)

Kommentarer
Postat av: Europenewsnow

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work

2010-09-29 @ 11:22:03
URL: http://www.europenewsnow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0