Kära vänner


Kanske endel av er undrar varför skriver jag inget på min blogg,,ja det kan man säkert undra. Men anledningen är att just nu går all ledig tid åt till cd-projeket. Ett projekt till vilket behövs mycken förbön att Gud måtte välsigna detta arbete.
Kopierar till dig kära läsare delar av det brev som ges ut med anledning av projeketet och vill du stöda detta så hör av dig, men framför allt knäpp dina händer och samtala med Gud.

Kära Vänner!

Tillsammans med en kristen vän i Finland, har planeringen startat med att ge ut en kristen cd- skiva. En skiva där jag fungerar som solist tillsammans med ett antal barn och musiker.

För mig har alltid sången betytt mycket oavsett om jag har sjungit ensam, i kör eller församling.

Sången blir som balsam för själen när man får viga sin röst till Gud i både med och motgång. Det är ljuvligt när man får dela hjärtats sång tillsammans med andra kristna.

Många är de som inte har möjlighet att delta i denna gemenskap av olika anledningar.

Och jag tänker speciellt på dem som ännu inte har tagit emot Herren Jesus i sitt hjärta.


Det har för mig under en längre tid varit och är ett böne ämne att under år 2008 ge ut en kristen cd skiva.

Huvudsyftet med detta projekt är att ytterligare sprida ut budskapet om Jesus. En skiva som vi hoppas ska bli till välsignelse för både barn, unga, vuxna och äldre.

Vi lever i en värld med en massa oroligheter och med många människor som fortfarande söker och längtar efter en inre trygghet och frid. Även vi som kristna behöver få bli uppmuntrade och styrkta på livets väg med målet att nå det himmelska hemmet en gång. Där vi tillsammans får sjunga Lammets sång.

Vi tror att alla kan sprida och vara delaktiga i att föra ut detta glada, frigörande och levande budskap om Herren Jesus.

 För att göra en professionell cd- skiva idag krävs mycket tid arbete och ekonomiska medel. För att kunna genomföra detta projekt behöver vi ert ekonomiska stöd.


Bidragsgivare kan vara du som privat person och företag vilka också kan ge sitt bidrag anonymt. Försäljningen av skivan kommer att ske både i Sverige och Finland. Skivan kommer även att delas ut gratis till regionala och lokala radiostationer i respektive land.

Med önskan om förbön samt ekonomiskt stöd/ sponsring i detta projekt

Guds Frid

Sven-Olof Snellman


Ps. För mer information om projektet och hur du kan stöda projektet kontakta mig.














Kommentarer
Postat av: Christian

Jo nog ber vi för din CD!.. Du, familjen finns alltid i mina böner.

2008-03-03 @ 11:30:58
URL: http://chrillesnellman.blogg.se
Postat av: Anonym

Hmmm, vars går eventuell vinst då?

2008-03-07 @ 16:31:19
Postat av: svenne

Svar till anonym ang.vinst.
Vad många idag inte känner till är hur mycket det faktiskt kostar att göra en professionell cd.skiva. Budget taket ligger på 15.000 euro.
Den viktigaste vinsten är om skivan blir till välsignelse för en längtande själ till tröst. Skulle Gud välsigna så att ett överskott blir av så kommer endel av den att gå till de minsta i vårt samhälle nämligen barn via någon kristen organisation.

2008-03-16 @ 12:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0